スバルのDITエンジンがアメリカでベストエンジン受賞!

スバルのDITエンジン(FA20ターボ)がアメリカでベストエンジンとして選ばれたそうです。

Subaru WRX's Boxer "DIT" Engine Named to Ward's "10 Best Engines" of 2015

● Boxer "DIT" engine highly recognized for its outstanding power teamed with increased fuel economy
● Chosen from among a field of 37 powertrains
Tokyo, December 12, 2014 – Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), the manufacturer of Subaru automobiles, today announced that the automotive industry trade journal Ward's has named Subaru's "FA20" 2.0-liter 4-cylinder Horizontally-Opposed direct injection turbo "DIT" engine of the Subaru WRX a winner of its 2015 Ward's "10 Best Engines" award. This is the fourth time that Subaru has won a Ward's prestigious "10 Best Engines" accolade - the first two being the 2004 and 2010 awards for the "EJ25" 2.5-liter 4-cylinder turbocharged Boxer engine and the third being the 2013 award for the "FA20" 2.0-liter 4-cylinder Boxer engine.
As an iconic Subaru's all-wheel drive (AWD) sports performance model, the "FA20" 2.0-liter 4-cylinder Boxer "DIT" engine produces 268 horsepower at 5,600 rpm, with a broad torque curve that peaks at 258lb.-ft. over a 2,000-5,200 rpm engine speed range while achieving increased fuel economy*. The judges composed of WardsAuto editors appreciated both its superb power performance and enhanced fuel economy. The winners were chosen from nominated 37 powertrains.
To be eligible for the Ward's "10 Best Engines" competition, an engine or propulsion system must be all-new or significantly re-engineered and available in the US market with a base price not exceeding $60,000. Editors score each engine based on power, torque, technology, observed fuel economy, relative competitiveness and noise, vibration and harshness characteristics.
*: Highway fuel economy of 28 miles per gallon

"FA20" Boxer "DIT" engine for Subaru WRX










日本だと、フォレスター


レヴォーグ

WRX


と3車種のみです。


このFA20DITターボ、私個人ではレヴォーグとフォレスターで走ってみたんですが、とにかくトルクが太い!

あのスバルのエンジンとは思えないくらいね。

これはスバルのEJ20の車に乗れば一番わかると思うんですが、

EJ20のDOHC or DOHCターボは4500回転から威力を発揮するにはするんですが、それから下はスカスカで、下手すれば軽自動車にも置いて行かれる
ほどなんです。それでも、等長エキマニ、可変バルタイ化で相当マシにはなりましたがね^^;

このFA20だと2000回転からターボトルクが異様に効くんです!

それでいて、オーバーシュートを掛ければブースト圧が最大で1.4bar、安定して1.2barという強烈さ!

無過給時でもピストン径がストロークと同一なのも効いてるのかスムーズなのはいい印象でしたね。

とにかく、エンジンは神ユニットでしょう。

オイルフィルターも上になったので、オイル交換もしやすくなったのは大きいですね!

それ以上は・・・相変わらず大変ですが^^;


これに対抗出来るのが、AMGのA45、GLA45のエンジンしかないでしょう。

昔は三菱(4G63)かトヨタ(3S-GT)か日産(SR20)だったのが、

いつのまにか、AMGと喧嘩できるエンジンになったとは・・・^^;

驚きです。


フォレスター、レヴォーグ、WRXとありますが、お勧めはフォレスターでしょうね。

まず、コストパフォーマンスは絶大です!この走りでこの値段は

スイスポ以来の衝撃を与えるほど!

特にレヴォーグとですが、レヴォーグには設定がないサンルーフと電動リアゲートも選べる点は相当大きいです!

私も中古、新車共に検討してるほどです。

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